2012's tabbar

Publicerad: 2012-12-31 i vardagen
 
Efter en fest i Februari så spydde en kompis i min bil. Jag fick städa upp det, tog hela dagen och jag har aldrig mått så illa.
 
Jag tänkte lära mig att åka snowboard för 512 gången. Det slutade med att jag åkte tre åk i barnbacken och sen bytte till mina älskade blades igen.
 
Jag var med i två bilolyckor på en vecka, sportlovet. Andra gången hamnade jag på sjukhus men det var inget allvarligt fel på mig mer än att dem hittade en defekt kota i min nacke som jag skulle fått operera iår. Men den remissen har fortfarande inte kommit efter 10 månader.
 
Jag började träna. Tränade nästan konstant i en månad sen blev det dåligt väder och då lade jag av. Inte det smartaste draget men hur kul är det att vara ute och springa när det regnar?
 
Jag blev så full så jag fick på mig en mankini och sedan låg på toaletten hela kvällen? Inte världens smartaste drag då jag åkte till Göteborg med skolan dagen efter, mådde inte as bra.
 
Min 17års fest blev en flopp. Hade inte roligt förens vi drog vidare på efterfest och den slutade med att man blev kallad hora och massa andra saker. Inte världens bästa 17års dag om man får säga så.
 
Jag besteg den lilla måsön som jag varit rädd för sen jag var liten. Min pappa sa alltid att man gick iland på den så blev man attackerad av måsar. Så jag har aldrig vågat hoppa i land på den förens i somras då mina vänner gick iland först, när jag såg att de inte blev attackerade hängde jag på.
 
Jag åkte till Teneriffa och brände mig som ut i sjutton. Kunde varken sova eller röra på mig. 
 
Gick trajet och fick en varningstriangel där det stod Epasara på som dom tvingade mig att ha på mig.
 
Jag och min kära vän Ebba drack konstant i några månader, det slutade när hon fick halsfluss och jag fick dricka ensam, där gick gränsen kände jag.
 
Jag var på halloweenfest. Fick snefylla och var arg på allt som rörde sig. Skulle börja bråka med alla som ens nuddade mig på dansgolvet. En aning pinsamt så här i efterhand.
 
Blev nedslagen och fick världens blåklocka. Rycktet spreds och inom ett dygn visste alla, fast jag bara sagt till en person. Gjorde mitt bästa för att sminka över det men folk glodde som dom inte hade en tv hemma ändå. Bilden är tagen 4 dagar efteråt.
 
Jag fick för mig att töja mitt öra. När jag tryckt in den en millimeter började jag gråta, jätte mycket.
 
I nästan en månad i sträck vaknade jag mellan 2 och 3 VARJE natt.
 
Vi hade friluftsdag i skolan och skulle gå en lång runda och göra stationer allt efter som. Vi gick vilse, hittade en enda station och fick grilla själva för när vi väl kom fram till grillplatsen var alla borta.
 
Jag la ner halva min själ och as mycket tid på en uppsats, fick knappt godkänt och blev as arg.
 
Vi åkte upp ett gäng för att åka pulka på Isaberg. Efter ett åk åkte vi hem pga en snöskoter kom på oss.
 
Den bästa varelsen på hela jorden gick bort. Jag kan fortfarande inte fatta det.
 
Jag såg Björn Rosenström. Innan han började så grät jag som en åsna för att jag var livrädd. Cellskräck och personskräck, instängd mellan folk. Det var inte as kul, men så fort Björn började spela så släppte allt och jag var gladast på jorden.
 
Jag blev orange hårig. 
 
Detta var lite av alla otroliga tabbar som jag gjort eller hänt mig under året. Vad vore livet om det vore tabbfritt säg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback