tankar ur en tonårstjejs huvud

Publicerad: 2012-01-10 i my thoughts
 
Idag satt jag på en stol i köket och bara satt. Det tog en timme för mig att inse att jag inte gjorde ett skit och att jag troligtvis såg väldigt dum ut. Jag satt och funderade på livets alla stora frågor. Varför folk får cancer, varför killar fick nöjet att få snopp och inte tjejer. Jag satt och funderade på varför i hela friden folk tror på att jorden kommer gå under i december. Varför det finns något som kallas ett beroende? Godis, träning och snygga kroppar. Allt från himmel och jord snurrade runt i mitt huvud. Men det var en sak som stannade till lite extra länge och på något konstigt sätt inte vill lämna mitt huvud. Ätstörningar.

Ätstörningar är ett stort problem hos unga tjejer. Det har även varit ett för mig. Folk som svälter sig själva för att bli smala, för att slippa det extra fettet på kroppen, för att kunna gå i bikini utan att skämmas. Men problemet är att när man väl slutat äta så inser man inte när man blivit så smal som från början var ens mål. Man blir aldrig nöjd och vill bara gå ner mer och mer och tillslut så finns det bara ben kvar.

Jag vet inte vart jag vill komma med denna texten, men ja är rädd att om jag fortsätter så kommer jag skriva något som sårar någon. Så jag kommer tyvärr inte kunna avsluta detta på ett bra sett.

ALLA är fina som dom är. Och kom ihåg, MAT ÄR GOTT!

Kommentarer
Postat av: muffeland

Du kunde inte avslutat på ett bättre sätt!

2012-01-12 @ 15:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback