Don't take me for granted.

Publicerad: 2012-05-15 i my thoughts
 
Vad har hänt med dagens samhälle?
Varför tar man sina närmaste kompisar förgivet?

Jag kommer till dig i eftermiddag, Jag lånar en tröja, jag tar lite juice, du fixar drickan, du fixar det, du gör det och blablabla. Jag är trött på den här skiten. Vad hände med att fråga först? Det spelar ingen roll hur bra vänner man är, man ska aldrig ta någon förgivet. Visst, jag lånar gärna ut saker och fixar saker. MEN, inte till folk som tar mig förgivet utan till folk som respekterar mig.

Detta är inte riktat till någon, det är riktat till ALLA som tar åt sig. För jag vet, jag vet att jag inte är ensam i världen att tycka såhär. Jag vet att det finns fler som tycker detta är jobbigt, men som inte har styrkan att säga emot. Så, kära vänner och ovänner där ute. Respektera varandra, snälla! Livet blir så mycket härligare då!

Jag säger som Grynet brukade säga:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback