Allergisk

Publicerad: 2012-10-24 i vardagen
 
Folk har glott ovanligt mycket på mig idag och tror att jag har en förklaring till varför.
 
Jag tål inte smink, Men så länge jag sköter mitt ansikte, tvättar av mitt smink innan jag går och lägger mig, smörjar in det och tvättar det noga så brukar det inte vara något problem. Men nu i lördags sov jag med smink för första gången på över ett halvår. Det har lett till att mitt ansikte har kliat, jag har fått utslag och röda partier i hela ansiktet och ner på halsen. Ögonen svider och är tårögda. Därför har jag har valt att inte gå med smink idag för att min hud ska få andas och läka typ.
 
Förhoppningsvis går det över till på fredag, men om det inte gör så får jag tyvärr festa osminkad också. Jag kommer nog känna mig väldigt attraktiv. Detta kanske gör så min halloween klädsel är förstörd, inte så asbra. Menmen, inte så jätte skönt att hela ansiktet värker.
 
Veckans lärdom: Sov aldrig mer med smink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback