Jag kan inte hantera alkohol längre.

Publicerad: 2013-08-08 i vardagen
 
Efter den senaste veckan så har jag konstaterat detta faktum. Jag, Sara Rydh klarar inte av att hantera alkohol längre.
 
Innan, i mina tidigare dagar så var jag alltid mig själv, alltid samma gamla Sara, bara en aning glappare i käften och hade oftast ett större smile på läpparna. Men nu, jag kan inte ens förklara hur jag blivit de senaste gångerna jag förtärt alkohol. Det är som om jag inte har någon kontroll över min kropp, men samtidigt fullt medveten vad jag gör. Jag är pinsam helt enkelt, det har jag aldrig varit innan. Jag vaknar upp dagen efter med ångest, ångest för jag vet hur jag höll på kvällen innan. Hur kan en sån här sak bara vända på en hand? Make no sense.
 
Anyway. Hemkommen från Jönköping nu. Spenderat de senaste tre dagarna där med Alle. Myst, ätit mat, bryggt vin, druckit alkohol och tjötat ihjäl oss. Med andra ord så har mina senaste dagar varit bra. Mår dock inte tipptopp idag, ångest som aldrig förr, fy. 
 
Vad händer framåt? I morgon åker jag till huskvarna, Rock & art. Bland annat The Fret spelar, gott. Sedan på lördag blir det jobb i jönköping, och om jag har tur så hinner jag hem till Gislaved i någorlunda vettig tid så jag hinner till Anderstorp för Vinkväll hos Kaisa. 
 
Nästa vecka är oplanerad än så länge, men på lördagen, då händer det grejer. Jag ringde och bokade i går och nu är jag så nervös så jag inte vet vart jag ska ta vägen, även om jag inte åker förens på Lördag morgon. Åh, vågar knappt tänka på det så ska försöka pusha undan det och tänka på annat denna veckan. 
 
Nu ska säger jag tjohej för denna gången, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback