Jag försöker, men svävar fortfarande

Publicerad: 2013-09-30 i Allmänt
 

Jag fick en plötslig längtan. En plötslig längtan att skriva, att få ner mina tankar, mina känslor i ord. Med Michael W. Smith i öronen och fötterna i ett varmt bad. Ikväll är tankarna på fel ställen igen, på ställen som jag förbjöd för längesen. Tyvärr så har mina tankar en tendens att göra olovliga saker, som i detta fallet, sväva iväg, långt bort. Långt bort mot mörkare platser. Till platser jag helst inte vill veta av.

 

Jag försöker, jag försöker verkligen att hålla tankarna på rätt ställen. Men kvällar som denna kan jag inte kontrollera dem. Jag kan inte heller kontrollera mina känslor. De svävar bort mot samma mörka plats som mina tankar, samma förbjudna plats.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback