Komplex?

Publicerad: 2012-12-12 i my thoughts
 
Alla har komplex. Alla tjejer och även alla killar. Tro det eller ej, till och med jag. Visar jag det? Nej. Vill ni veta varför? Jag kan inte, bland mina vänner, min familj och mitt umgänge. Just för att mina vänner har samma komplex, samma röst i huvudet. Folk frågar mig, varför vill du gå upp i vikt? Det ärliga svaret är att jag inte vill, men att det är lättare att säga det än att säga att man vil bli av med bebismagen man har. För då får man höra alla kommentarer, du är ju smal, kolla på dig och kolla på mig, du ser ju ut som en sticka.
 
Ja och? Det kanske jag gör? Men man kan fortfarande må dåligt över sin kropp. Näst intill alla gör det, hur smala dem än är. Jag vill ha höfter, jag vill ha bröst, jag vill ha rumpa. Men har jag fått det? Tyvärr inte. Jag fick helt enkelt en planka till kropp. Så, jag får helt enkelt göra det bästa av situationen. Le och se glad ut, äta som en åsna och hoppas att kilona lägger sig på rätt ställe. Och då menar jag inte på min trippelhaka där det lagt sig de senaste 17 åren.
 

Kommentarer
Postat av: Jani

Mycket bra skrivet Sara!!

2012-12-13 @ 00:49:46
URL: http://titussonjanina.blogg.se
Postat av: Anonym

Bra skrivit :)

2012-12-14 @ 12:03:29
URL: http://juliezh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback