Vad är meningen när man inte känner någonting?

Publicerad: 2012-06-04 i vardagen
 
Tom. Det är dagens känsla. Eller vad säger jag, dagens? Livets snarare sagt
.

Vad har jag att kämpa för? Min familj och mina underbara vänner. Men var har jag min ork att kämpa? Det enda jag orkar är att ligga i min säng. Varför känner jag ingenting? Det känns som om någon snott mitt hjärta och hoppat på det och mosat på det och sedan lagt tillbaka det i min kropp igen.

Jag pratade med en vän idag om dans, att jag slutade för att jag inte orkade. Hennes svar var - du brinner nog bara inte tillräckligt för de. Om hon vrider det så kan jag säga att jag nog inte brinner för något. Jag älskade friidrott, jag slutade för att jag inte orkade. Jag älskade hästar över hela mitt hjärta, jag slutade rida för att jag inte orkade. Jag tyckte om drillningen, det gjorde jag, men jag slutade för jag inte orkade. Vad har mitt liv för syfte? Jag kan inte bara ligga i sängen hela dagarna? Snart borde la mitt syfte med livet uppenbaras? För inte kan det vara att jag ska ligga i sängen hela dagarna?

Jag orkar inte plugga, jag orkar inte lyssna på lektionerna, jag orkar inte ens gå till skolan. Vilket liv har inte jag? Jag gör absolut ingenting på dagarna. Ibland umgås jag med mina vänner, pratar om livets alla problem men kommer aldrig på några lösningar.

Yäyä, jag ska inte klaga, alla har det värre, blahablaha. MEN, finns det en värre känsla än tomhet? och nej, det var en fråga, inget utmanande så snälla livet, utmana inte mig.

Ge mig en mening med livet istället för att säga att alla andra har det värre.

Kommentarer
Postat av: denise

du är inte ensam sara, jag har kämpat med PRECIS samma tankar i månader nu, enda sen 1an började. se det possitivt, snart är sommaren här, sena sommarkvällar med fina vänner, prata hela nätterna, sova under stjärnklar himmel, inget plugg, inga bekymmer i 10 veckor, massor av drickande & lära känna nya människor, då är livet värt att leva igen!

2012-06-04 @ 22:15:24
URL: http://denisenielsen.devote.se
Postat av: Anonym

det finns alltid någon som är med dig!

2012-06-07 @ 18:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback