Publicerad: 2013-05-22 i vardagen
 
Det svarta hålet är tillbaka. Den djupa dalen. Men, uppe på detta, uppe på att jag är där nere, så har någon slängt ett farbaskat stort kylskåp över mig. Låter inte förjävla kul, eller hur? Det är det inte heller kan jag ju lova. Varför ska det alltid hända mig, alltid. Jag är tillbaka där jag var i somras och för tre år sedan, det stället. Det var ett ställe jag aldrig hoppades jag skulle återvända till, but here i am, hello old friend, want to take a drink? Klumpen i magen, rysningarna i kroppen, såren på knogarna, blåmärkena i pannan, allt är tillbaka. Jag vet inte vart jag ska ta vägen eller hur jag ska hantera det. Släppa allt och gå vidare? Vore enklast. Vill jag det? Innerst inne nej, men vet att det vorde det lättaste för mitt hjärta. Jag är sårad, och det är första gången jag erkänner det, ett stort steg i rätt riktning. 
 
Ni vet det om att jag skrev att mitt hjärta var svart, hårt och blahablaha, det började släppa, mjukna, lite. Men nu, är jag tillbaka på ruta ett igen och aldrig, aldrig igen ska jag låta någon förstöra det. Jag trivs på ruta ett, här är jag hemma. Här är jag trygg, ensam.
 
Nu, mer än aldrig vill jag berätta sanningen om allt, sanningen om mig, då kommer jag definitivt stå där ensam kvar, då kommer ingen ens försöka, skönt. Vill bara att allt ska ta slut, att allt ska vara över.
 
Det enda jag vill är att bli kämpad för, är att bli älskad, bli någons första handsval. Är det för mycket begärt? Tydligen.
 
 

Kommentarer
Postat av: burk

Jag älskar dig!

Svar: Jag älskar dig med!
Sara Rydh

2013-05-22 @ 21:53:19
Postat av: denise

åh vet hur du känner dig, till 110% & du förtjänar inte dehär!
kan skriva om en bibel om hur du är bättre än honom & föregående svin & att du kommer hitta ngn & blabla & i dina öron är det tomma ord, jag om någon vet det. & det är en till sak jag vet, allt blir bättre Sara & du har oss, alla timmar på dygnet, du är inte ensam <3

Svar: Det känns bra att jag inte är ensam i alla fall, även fast det känns så. Det kommer bli bätte, iknow, frågan är när. Tack för att du finns, Jag älskar dig <3
Sara Rydh

2013-05-22 @ 23:21:22
URL: http://deniselinanielsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback